De som er der for meg

Jeg husker at eg var liten og syk, og lå i sengen og var så dårlig, så dårlig – og jeg husker at moren min satt i samme rommet og leste. Jeg lyden av at hun bladde om, og at hun skiftet stilling i stolen, og det var så usigelig godt at hun var der. Ikke noe mer – men hun var der.

På samme måte er jeg nå usigelig glad over de som er der for meg som ME-pasient, og som står på og taler pasientenes sak. Tross egen sykdom gir de pasientene stemme og ansikt. De stiller seg ofte laglig til for hogg gjennom det de gjør – men likevel fortseter de. Det gir meg en god følelse – det er noen der ute som passer på for meg.

Det er mange av dem, i foreninger og blogger og Facebook og Twitter, og jeg kan ikke take dem alle personlig – så i dag vil jeg trekke frem to:

Fordi ME- foreningen hadde årsmøte i går: Anette Gilje, som blid og entusiastisk fyller posten som generalsekretær i ME-foreningen. Her er hun sammen med Svein Harvang på årsmøtet.

Maria Gjerpe, som selv er lege med ME, og skriver med stort mot og tyngde om langtidssyke og forholdet mellom pasienter og leger. Hennes post i dag er verdt å lese.

3 tanker på “De som er der for meg”

Legg igjen en kommentar

