Å se

Vi savner å komme oss ut, å reise, og å ha de store opplevelsene. Selv savner jeg å gå tur i fjellet – åpne vidder, dramatisk natur og stor utsikt. Bare å skrive om det få meg til å lengte – helt syyyykt, som min tenåring ville si. Ja, faktisk, sier jeg. Helt sykt.

I stedet for å gå i fjellet, går jeg ut og ser på sildrebekken bak huset. Ikke store trøsten, men dit orker jeg i alle fall å gå. Og sannelig – der er det jo dramatisk natur likevel, om enn i miniatyr. Der er en liten sandstrand, komplett med kjerringrokkpalme, og der et dramatisk fossefall på hele 25 cm. Jeg setter meg ned på huk og ser. Det er virkelig en fantastisk utsikt, både interessant og detaljert.

Kan man ikke få den man elsker, får man elske den man får, heter det. Jeg har lært meg å bli glad i sildrebekken.

 

 

Legg igjen en kommentar

