Det er flere som er der for meg…

Vi vet så lite om ME, og det er så mye å finne ut. Jeg blir så utålmodig – jeg vil ha svar, hele, fullstendige svar – NÅ! Det får jeg ikke, for det er umulig.

Det vi får, er små svar, små brikker i et puslespill der nesten alle brikkene er blå himmel. Det er ikke et enkelt bilde å fullføre. Desto bedre at det er forskere der ute som tenker og spør:»Kanskje dette kan gi oss en bit av svaret?» og «Hva om?» og som tålmodig og omhyggelig arbeider seg nærmere løsningen, slik at bit etter bit av puslespillet kan legges på plass.

Den amerikanske ME-foreningen CFIDS Association of America har fått i gang et «Forskningsinstitutt uten vegger»  – en sammenslutning av forskere fra mange steder og felt som samarbeider om å løse ME-gåten – i samarbeid med en pasientforening. Så fantastisk!

De er der ute, og de jobber for meg – og for alle de andre som har det som jeg. En dag finner de ut av det – det  føler jeg på meg. En dag…

CFIDS Association har en utmerket «blogg» om forskning – og der er denne siden med en liten videosnutt der forskerene presenterer seg – å se dem gir meg håp!

Én tanke på “Det er flere som er der for meg…”

Legg igjen en kommentar

