Fin på føttene – støttestrømper

Gruer du deg til å være på beina i timevis i morgen?

Blir du svimmel av å stå, eller bare av å sitte oppreist en tid? Da kan det være du har «ortostatisk intoleranse», sammen med mange andre ME-pasienter. CFIDS association har et godt webinar om det. Enkelt sagt klarer ikke kroppen å holde blodtrykket oppe når man står, man får ikke nok blod til hjernen, og så begynner verden å gå rundt. Det er heldigvis en del enkle ting man kan foreta seg som hjelper litt: Drikke nok vann og (hvis man tåler det ellers) øke saltinntaket, noe som  binder væske i kroppen, og derned hever blodtrykket…

… og man kan gå med støttestrømper.

Huff og fysj hører jeg alle andre motebeviste damer si. Huttemegtu for noen gyselige greier i svart og hvit bomull… Disse… disse… knesokkene… som man får kjøpt på apotek og hos bandasjist, og får meg til å føle meg som min egen oldemor.

Tenk deg derfor hvor glad jeg ble når jeg kom over denne nettsiden! Her er det støttestrømper i alle regnbuens farger (og noen til), med og uten mønster, tynne og tykke, bomull, ull og microfiber, til og med med blonde på! Og for dem som virkelig trenger støtte – her er det tights og strømpebukser også.

Så bestilling er sendt, og jeg gleder meg til noe lekkert på leggene til uken!

Et annet sted med morsomme støttestrømer er Color4Care – fine farger og rimelig pris.

Legg igjen en kommentar

