Sen kveld, tidlig sommer

Det har vært virkelig deilig og varmt i dag. Sommeren har latt vente på seg, og nå skal den tydeligvis virkelig ta igjen det forsømte, og gi oss en hel måneds varme på en uke.

Neida, ikke misforstå, jeg klager overhodet ikke, men det kan bli litt mye litt fort for en ME-kropp som ikke er så flink til å regulere temperaturen sin lenger. Jeg måtte gi opp å sitte i solen, og gikk og fant meg litt skygge.

Men så går solen ned, og jeg drister meg ut. Det kommer en liten sildrende trekk ned fra skogen bak huset. Den trekker med seg lukt av sommervarm skogbunn, lyng og varme, tørre furunåler. På veien ned til meg slynger den seg rundt syrinbuskene, og tar med seg duften ned til meg mens den kiler meg forsiktig i nakken. Jeg går inn og henter meg et pledd og en kopp urtete, og sitter og nyter den lange sommerkvelden, svarttrostsangen og lyset som nesten umerkelig forandrer seg.

Jeg føler fred, og akkurat nå, har jeg det godt.

Legg igjen en kommentar

