Opprydding – et definisjonsspørsmål

 

Er du som meg, så hater du å rydde. Man lurer av og til på hva vitsen er – det blir jo bare rotet igjen med en gang. Imidlertid liker jeg å ha det ryddig og fint rundt meg – så hva gjør man? Limer håret fast på katten? Setter lås på kjøkkenskapene. Eller… skrekk og gru… rydder?

I bunn og grunn er det hele et spørsmål om definisjoner. Hva er rot? Det er da enkelt, hører jeg du sier – det er ting som er på steder der de ikke skal være. Ahhhh – men hvem bestemmer hva som skal være hvor? Hvis vi omdefinerer hva som er oppbevaring og hvor ting skal være – så er huset mitt plutselig ryddig – det er nesten som magi!

Inspirasjonen fikk jeg fra denne bloggen.

Nei, jeg mener ikke for alvor at man skal gjøre som det står i artikkelen – men den ga meg en god latter, og en del tanker om hvordan vi definerer ord.

En tante av meg pleide å si: Rent nok til å være sunt, men rotet nok til å være hyggelig – og det er vel et greit ambisjonsnivå?

Én tanke på “Opprydding – et definisjonsspørsmål”

  1. Så hyggelig at du ble inspirert av bloggen min 🙂
    Og jeg er helt enig med deg – ordet «ryddig» trenger ikke bety strøkent.
    Hils din kloke tante 🙂
    Klem

Legg igjen en kommentar

