En annen form for motivasjon

Facebook renner over av søte og pene bilder av kattunger, blomster, solnedganger osv. med tilhørende oppløftende meldinger om at alt vil bli bra. Ikke noe galt med det – men det blir litt vel optimistisk i blant. De dagene jeg sitter der og orker ngen ting, irriterer det grenseløst å se på motiverende beskjeder som forteller meg at jeg kan få til hva jeg vil. Som datteren min ville sagt: Serr, lissom.

Da tar jeg meg i stedet en tur innom Despair.com, som spesialiserer i demotiverende postere og T-skjorter, og får meg en god latter. Slagordene er herlige vrier på ting vi har hørt før – slik som «Du er unik – og det er alle andre også»

Min favoritt er: «Inntil du forsøker å fly, har du ingen anelse om hvor langt du kan gå» – sammen med bildet av en spasernde pingvin. Det er AKKURAT slik jeg  føler meg mange dager – en fotgjengerfulg. Men man kommer jo fremover på den måten også 🙂

Én tanke på “En annen form for motivasjon”

Legg igjen en kommentar

