Forsythia

forsythia132

Forsythiaen blomstrer. Det er en busk som gjør meg like glad hvert år. Blomstene kommer før bladene, og minner meg alltid på at håp og glede kan springe ut fra ingen ting.

Forsythiaen bringer også frem gode minner. Min mor hadde fødselsdag i slutten av januar, og rett etter nyttår «snek» far seg ut i hagen (litt detektivarbeide ville fort avsløre fotefarene i snøen) og skar grener, som han satte i vann. På mors bursdag «overrasket» han med en bukett nyutsprunget forsythia, og mor ble like glad og overrasket hvert år.

Da jeg begynte å skrive denne bloggen var det for å ta vare på de gode øyeblikkene, de små gledene som gjør livet lysere. Hvert år minner forsythiaen meg på et slikt øyeblikk. Det skal ikke så mye til for å glede andre, ofte gledes man like mye over den omsorgen og omtanken som ligger bak som over selve saken. Derfor vil jeg bruke anledningen til å sende en takknemlig tanke til alle barn, ektefeller, venner og andre som SER oss med ME, og sier – sett deg, jeg ser du er trett… og som vier omsorg på utallige andre måter. Det er så lett å ta det for gitt – vi må huske å vise at vi setter pris på det.

Det er mange grunner til at jeg må ha en gullbusk i hagen, og alle får meg til å smile.

forsythia131 forsythia134

Legg igjen en kommentar

