Jeg vil gå i hi! (Tror jeg)

vinter8
Katten min er til stor inspirasjon nå det gjelder vinteraktiviteter

Noen ganger ønsker jeg at jeg kunne gå i hi, bare sove, og la vinteren gjøre hva den vil. Først når det livnar i lundar skulle jeg våkne, glippe litt med øynene mot vårsolen, og krabbe meg ut av hiet – eller dynen, i mitt tilfelle.

Alt verker mer om vinteren. Det er som om kulden setter seg dypt inn i margen i beina, og formelig biter seg fast. Jeg sverger, jeg kan føle den gnage! Fingrene og tærne kjenner som de skal brekke av når de blir kalde. Jeg pakker på meg sjal og genser og hva det ellers skulle være, koker vann til en kopp te til å varme fingrene på, og kryper opp i godstolen, fast bestemt på å bli der til vinteren er over.

Katten min er til stor inspirasjon!

Likevel kan jeg ikke la være å se ut, og det er jo ganske pent der ute, alt det kalde – rim og snø og istapper. En rusletur ut sammen med kameraet mitt frister. Ikke dårlig vær, bare dårlige klær heter det – så da må det vel kunne gå an å kle seg? Etter flere år med egen hest, har jeg et assortert utvalg av varmt undertøy. Ullundertøy og superundertøy er typisk lokkevare fra sportsbutikkene, og jeg har latt meg lokke. Jeg har derfor undertøy i alle regnbuens farger. Jeg graver frem en lyseblå, lang superunderbukse og en knæsj rosa topp, oppå det laget havner det et sett ull – knallblått nede og lyslilla oppe. Bærre lekkert! Over det en fleecegenser og en dunjakke, nedentil bukser, ullsokker og Uggs-kloner. Her skal det ikke fryses!

Stallantrekk: Superundertøy, ullundertøy, fleece, villmarksgenser, varmedress fra Norgesfor og lue fra Bergans. Lekkert!
Stallantrekk: Superundertøy, ullundertøy, fleece, villmarksgenser, buff, varmedress fra Norgesfor og lue fra Bergans. Lekkert!

 

Det er verdt det å komme seg ut. Det er virkelig vakkert der ute, og det føles godt å bevege seg litt. ME-eller ikke, ingen har godt av å sitte for mye stille.

Et lite knippe kalde bilder har det også blitt i vinter:

vinter4

vinter3

vinter5

vinter2

vinter1

vinter7

vinter6

 

Legg igjen en kommentar

