De perfekte øyeblikkene

svane9

Jeg har ofte hørt snakk om at man ikke ser skogen for bare trær. Man henger seg opp i detaljer, og glemmer å se helheten. Jeg tror det er like viktig når man har en kronisk sykdom å HUSKE å se detaljene og glemme helheten. Man må ikke bare se skogen og glemme trærne.

Ikke bare når man er syk, forresten. Det er mange situasjoner der det kan være lurt å se på de små ting. Diskriminering, mistro og til og med krig skjer når man glemmer enkeltmenneskene og bare ser gruppen.

Tilværelsen som syk kan bli trist hvis man ikke tar vare på de gode øyeblikkene.

Jeg hadde et slikt øyeblikk i dag. Ti svaner kom seilende forbi, og jeg tok med brød og kamera ned til vannet. Det var magisk, og mens jeg så på dem, var alt helt ålreit.

svane4

svane3

svane1

svane7

svane6

svane5

svane8

svane2

 

Legg igjen en kommentar

