Om å akseptere sin sykdom.

«AKSEPTER DIN ME» er skrevet av Geir Berge, som er medlem av ME-foreningens facebookgruppe for voksne.

«Mye har jeg lært. Ante knapt at ME fantes. Får nå bruk for min stahet og utholdenhet på en helt ny måte. Mine følelser og empati for andre kan vel sies å ha blitt forsterket kraftig. Må jo innrømme at tårene kommer av og til når følelser blir sterke(selv om sterke menn ikke gråter).

Bruk dine krefter i takt med kroppen, du blir ikke sykere om du innrømmer dine fysiske og psykiske svakheter.»

Da jeg startet denne bloggen, var det for å vise at man kan ha et godt liv med ME – tross alt – hvis man lærer seg til å se de små tingene, og glede seg over dem.

Et gost liv dreier seg også om å godta sin situasjon for hva den er, og så gjøre det beste ut av det, og jeg synes forfatteren uttrykker det knakende godt.

Forfatteren har sagt at skrivet kan deles, men ønsker å være anonym. Tusen takk for både skrivet og tillatelsen til å dele,

Legg igjen en kommentar

